Att befinna sig i en håla

Jag är i och besköker min mormor. Hon bor i  världens minsta lilla samhälle där 70% av människorna är pensionärer, resten barnfamiljer. Snacka om att mina stora solglasögon sticker ut. Jag besökte mina kära kusiner som tjatade om att jag var en sådan stadsbo. Vilket jag kanske omedvetet är. Jag skulle ha träffat min kusin Tova också men hon dissade mig för sin pojkvän hehe. HUR KAN MAN DISSA MIG SOM ÄR SÅ ROLIG OCH UNDERBAR FÖR EN POJKVÄN???? ;p 
Men nog om det. Nu ska jag fortsätta prata om den lilla staden(?) mormor bor i. Jag kallar den V för min mamma blir så lack om jag ger ut mitt fullständiga namn, adress o.s.v. 
V är en sådan liten (stad?) och ingen vet vart det ligger. - Vart ska du? - Till V. - Vart ligger det? - Typ vid Hultsfred (då tänker alla, åh Hultsfredsfestivalen jag vet vad det är!) Men att V ligger vid Hultsfred stämmer inte. Jovisst om man åker ett par mil. Men det är lättast att säga så och jag slipper komma med några vidare vägbeskrivningar.
I V är ett besök hos Ica dagens stora händelse.
Vhar ett par bra faktorer: Min mormor! som alltid har glass i frysen, bjuder på världens godaste fika och lagar världens godaste mat. Och berättar fina sagor.
Järnboden - som sagt där finns ALLT
Cafe änglen - myspys ftw
Museét - fiiint
Bibliotekets bokförsäljning - vi köper kassavis
Kiosken - love the kiosk
Alla gamla herrar och tanter som ler gulligt mot en.

Men trots att jag är en stadsbo så finns V i mitt hjärta endå!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0