Novell



Den här lilla saken skrev jag för ett tag sedan. Ni kan ju få läsa den.


När din randiga halsduk ligger på min hatthylla. Den som du hade på dig så fort det var under tio grader utomhus. Och varje gång insisterade du att jag skulle ringla mig in i din halsduk jag också. "så du inte blir förkyld" sade du och log.

När jag fortfarande kom ihåg hur många leverfläckar du hade. Så många gånger hade jag räknat dem. Fem stycken på vänsta armen. Sex på högra. Två på halsen. En över läppen. Tre på magen.

Din randiga tröja liggger i min tvättkorg. Blöt efter att du och jag gick hem genom parken i förrgår och det började störtregna och du gav mig din jacka och själv blev dyngsur.

Dina gummistövlar står i tamburen. Du glömde dom efter att vi kom hem från landet när vi hade varit där och hälsat på din mormor.
Det var den gången du sa att jag var flickan du ville gifta mig med.

När min kudde doftar som din andedräkt. Bittersött som påminner om våra  kyssar, våra kyssar som aldrig tog slut.

Dina underliga grönsaker i kylen sedan du bestämt dig för att bli vegetarian. En vecka senare gav du upp och köpte en kebabpizza. Grönsakerna fick ligga kvar. Vi visste ändå inte hur man lagar till dem.

Dina blandband i bandspelaren. Med titlar som "Känslan av att viska ditt namn" eller "När du kysser mig på kinden"
Vi brukade lyssna på dem, länge, länge tills vi kunde alla låtarna utantill.

Dina kärleksbrev som är skrivna med en gammal skrivmaskin jag gav dig i födelsedagspresent och du skev ett brev till mig varje dag och avslutade med "jag älskar dig"

Så idag packar jag alla mina saker och tar min gula kappa.
Jag tänker åka någonstans långt bort.
Kanske hoppas jag på att du följer efter.
Men det gör du inte. För du lämnade mig ensam.

Lika ensam som din randiga halsduk.


Kommentarer
Postat av: juliabjers.

aawe gumman, du är en sån jäkla bra skrivare !! <3333

2009-08-12 @ 22:59:38
URL: http://juliabjers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0