Nedräkning



Jag vet att sånt här är lite tåkigt men läs gärna.
 Vi kan lyssna på en låt också!
 http://open.spotify.com/track/6923zlcdxv94GSlzCNcHRG

Tio första
Första bästa kompis: Julia, hon flyttade till Göteborg. Vi gick hos samma dagmamma. Ibland smög vi upp till grannen Pelle som hade en massa godis i sitt skafferi. Dessutom bytte vi bokmärken, jag fick en guldängel som jag fortfarande har kvar. Någonstans.
Första bil: Jag har ingen bil. Bilen mina föröldrar hade när jag var liten var en röd volvo.
Första kärlek: Zorro (ni vet han som fäktar ner skurkar och efterlämnar ett inristat Z) Jag tittade på zorro när en halvtaskig version gick på tv på morgnarna. Jag tyckte Zorro var den tuffaste som fanns förutom mina bröder.
Första husdjur: Min syster hade en sköldpadda som hette Pelle. Mamma ville egentligen köpa en ladssköldpadda men hon tyckte de var för dyra. Ibland tog vi upp Pelle från akvariumet han bodde i. Då fck han sitta på en rödvit kökshandduk och bita alla i fingrarna.
Första semester: Turkiet. Det var vackert. Jag minns att jag gjorde snäckhalsband, köpte en liten kamel, som jag fortfarande har kvar. Den heter Puckli efter barnprogrammet Dr Snuggles kamelvän. Dessutom minns jag att jag tappade min plånbok. Och att spagethin var någopt av det godaste jag har ätit. Dessuto klappade jag en orm som en tjej hade och dansade m,ed. Jag tyckte hon var häftig. 
Första jobb: Jag har jobbat en dag på café. Vet inte om det räknas. Har ju praoat annars är det dåligt på jobbfronten.
Första köpta skiva: The Sounds - I've been dying to say this to you. Är den första jag minns att jag köpte. Innan dess lyssnade jag på det pappa lyssnade på.
Första riktiga kärlek: Det vet jag inte ännu.
Första piercing: Tog hål i öronen när jag var 12. Jag trodde jag skulle svimma av nervositet. Det trodde hon som tog dem också. 
Första konsert: Jag minns att mina föräldrar tog med mig till något när jag var 3-4 men jag tyckte volymen var för hög så vi fick gå hem.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Någon banangrej i en drink i somras. Tog en pytteliten smutt av ren artighet.  
Senaste bilfärd: I Fredagsnär jag åkte till Konsum med mamma och pappa. 
Senaste filmen du såg: Batman begins. Den gick i Söndags. Jag såg den med pappa. Jag tycker den är en smula
överskattad.
Senaste ringda telefonsamtal: Linnéa frågade om jag ville umgås med en ensam stackare.
Senaste bubbelbadet: Innan vi flyttade till den nya lägenheten.
Senaste spelade cd: Monde Yeux - duke & the drugdealing dinosaurs. Älskar Dem. Så fina.
Senaste gången du grät: I Torsdags efter skolan.
Senaste måltiden: En banan.
Senaste låtenhttp://open.spotify.com/track/2sbSh678WbPCdUeSr1hngB

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Nej. Tack för det!
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja.
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej, haha.
Fått ditt hjärta krossat: Njae
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej jag säger verkligen bara det när jag menar det.
Haft ett one night stand: Nej, jag är bara femton. Skulle man ha haft det då? jag vet inte.
Busringt till någon: Ja jag brukade bli tvingad av en gammal vän och hennes kompisar.

Sju saker du har på dig just nu
1. Ljusblå tröja.
2. Svarta byxor
3. Prickiga strumpor
4. Svart-guldigt Emmaboda band.
5. "Rasta färgerna" flätat armband från Malta. Min pappa och jag har likadana.
6. Underkläder
7. Tro,hopp, kärlek halsbandet i silver som jag fick i konfirmationspresent.

Sex saker du gjort idag
1. Varit i skolan
2. Ätit en kanelbulle
3. Läst fyra år gamla inlägg på en blogg.
4. Kollat mejlen efter penpal
5. Lyssnat på musik
6. Funderat

Fem favoritsaker utan rangordning
1. LP skivor
2. Solglasögon
3. Hattar, mössor
4. Gamla, gamla saker med betydelse typ gamla foton och sådant.
5. Bläckpennor

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Mamma
2. Elin
3. Tuva
4. Pappa

Tre val

Blått eller rött
? Blått, men rött tycker jag också om. Men blått som färg.
Sommar eller vinter? Olika. Det beror på hur jag mår. Jag tror jag måste välja våren.
Choklad eller chips? Choklad!

Två saker att göra innan du dör (just nu)
1. Resa jorden runt.
2. Hitta drömprinsen. 

En sak du ångrar
Det är mina val som har fått mig att bli den jag är så jag tycker inte man ska ångra något. Möjligtvis att jag inte gör läxan nu istället.

Kommentarer
Postat av: Thaina

Sv: Tack maja!



Gillade detta inlägg, kul att läsa om lite dåtid och nutid ur ditt liv. (=

2009-08-25 @ 18:28:38
URL: http://www.thaina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0