NÄR DU BLUNDAR TITTAR JAG



Hejsanhopp sockertopp!

Den här boken jag har lånat; När du blundar tittar jag. Den verkar skojig och fin. Lagom poetisk osv. Lyssna bara på beskrivningen;


En dag uppstår ett märkligt hål, din kärlek Sally åker till Berlin och gör jordglober av gamla McDonald's-förpackningar; pappa har stuckit men kommer på nätterna och stoppar ner pengar genom brevinkastet, mamma sitter och tjuvröker på psyket.
Farfar ger dig en voodoodocka och din vän Valentin har en gul träningsväska full av vin, och du skulle byta ut alla underkäkens tänder mot en kram.
Du kommer att glömma bort hur hennes mun smakade, hur du en gång svävade fram över den dallrande asfalten och väntade på att det skulle bli som vanligt igen.

Hoppas den är bra, skriver igen när jag har läst färdigt. Tänk om det är en snuskbok, usch.


Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: tack så mycket! :-)

2009-05-12 @ 10:43:58
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0