Arg

(Mejl jag just skickade till Okej och jag hoppas på svar)

Hej Jag heter Maja och är 15 år.

Jag började prenumerera på Okej som musiktidning. Och visst, den höll måttet. Redan då tyckte jag att det var för mycket skitläsning (med det menar jag skvaller såsom bilder på fulla kändisar som sitter och pissar ner sig i rännstenen osv)

Men nu har det gått för långt! Tilloch börja med är 75% av tidningen skvaller. Skvaller vilket innefattar kändisar med celluliter (ojojoj det får man ju inte ha det är ju äckligt tecken på fetma) Och nu är det någon som har gått ner i vikt. Hurra! Från storlek 42 till 36 på bara några månader. (Vad bra att hon inte är någon tjockis längre, hör ni det tjejer? storlek 42 är ett absolut inte) Sedan har vi två bilder på kändisar som supit ner sig och sitter halvdöda på gatan)

I senaste numret har ni skrivit 2 sidor om den totalt nerdrogade Mischa barton. I EN MUSIKTIDNING. tror ni att era läsare blir glada av att läsa detta? Tror ni det ger dem något?

Förra numret beskrevs det hur man kan få Lindsay Lohans plutiga läppar. På omslaget var det en halvnykter Lindsay som visade upp sina PLASTIKOPERERADE läppar (och tjejer, ni vill ju ha likadana).

"det kan sticka lite i läpparna men det går över på ett par minuter" skriver ni. Vad säger detta? Är det bra att det ska göra lite ont i läpparna? Är det stärkande för självförtroendet att vilja ha sönderopererade läppar som Lindsays? 

Förr brukade Okej uppmuntra sina läsare att ha sn egen stil, nu ska man slaviskt följa trenderna.

Och allvarligt talat. Att använda Kissie som modell och föebild för unga tjejer. Jag vet verkligen inte om jag ska skratta eller gråta. Men visst hon passar perfekt in på konceptet. Ung tjej som uppmanar till hetsbantning och läppförstoring. Dessutom lägger upp bilder på hur full hon är på sin blogg. Hon passar verkligen in på tidningens nya koncept som består av

mode (billig reklam egentligen)

bilder på fulla kändisar

Och bilder på kändisar som bantar och går upp i vikt (så vi läsare förstår att vi inte får gå upp i vikt).  

Läppförstoringar.

Okej har ju blivit värre än "riktiga" skvaller/mode(reklam)tidningar som VeckoRevyn, Chic, Frida och starlet. Men de till skillnad från "nya" Okej lyckas faktist få med lite självförtroende.'

Jag tycker denna förändring av Okej är skrattreatande och förolämpande mot unga tjejer (eftersom det tydligen är detta vi vill läsa om)

Jag tycker ni borde skämmas för att ha förstört en alternativ musiktidning och gjort den till en fjortis/bimbo tidning.

 

Maja


Kommentarer
Postat av: sandra

haha fasen vad bra skrivet, hoppas du får svar

2009-12-01 @ 15:47:48
Postat av: Candy

rätt åt dem. inte för att jag har nåt emot att folk super eller opererar sig, men varför ska en jävla musiktidning skriva om skvaller och skönhet? =(

2009-12-04 @ 02:18:59
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Miks

har du fått något svar från OKEJ? vore intressant att se. själv började jag läsa OKEJ år 2002, slutade prenumerera typ -06/07 men tidningen fortsatte att komma haha :( och jag märkte redan då hur tidningen blev sämre och sämre.

2009-12-10 @ 10:11:21
URL: http://mikss.webblogg.se/
Postat av: fors

riktigt bra!

2009-12-25 @ 17:04:03
URL: http://magicalmystery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0