Nu blir det allvar

Det enda som kan få mig att må illa på sekunden är att läsa om våldtäktsmän.
Vad håller på att hända med vår värld?
Jag förstår inte hur män kan göra så.
Visst våldtar tjejer  med ibland, men hur ofta är det? Män som har våldtar flickor är MYCKET vanligare. Varje dag runt om i landet.
Nu är jag fullkomligt medveten om att det finns män/pojkar som givetvis inte gör sånthär. De flesta tillochmed. Jag har själv två bröder, en pappa och killkompisar så jag är fullt medveten om att alla män inte är svin.
Men det är just när man får syn på våldtäktsrubriker som det hugger till i hjärtat och man känner fruktansvärld illska mot män.
Är jag den enda som kommer på mig själv med att känna "ha där fick ni igen" när jag läser artiklar om tjejer som våldtar killar?
Det är klart jag inte tycker att någon ska bli våldtagen men min första ofrivilliga reaktion brukar vara just den känslan. "Äntligen får de känna hur det känns. "
Det är märkligt. Fånigt. Dumt.
 

Jag har väl formulerat mig rätt så ni inte får för er något annat nu?
Ska klarlägga för säkerhets skull!

Jag är INTE emot män
Jag är INTE för att kvinnor ska våldta män
Jag hatar våldtäkter.


Kommentarer
Postat av: Candy

Du undrar vad som håller på att hända med vår värld, men det är inget som "håller på" att hända- det är något som HÄNDER, och som hänt länge. Det är en skrämmande "utveckling" som pågått ända sedan människan blev till och män har länge använt våldtäkt som ett maktredskap.

2009-11-29 @ 14:57:38
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0