Vi kan ju låtsas

Jag vill bli smal men pallar inte banta. Eller jo för svälta sig, lägga sig hungrig. Det är inte svårt. bara tråkigt.
Jag pallar inte tråkigheten i en så redan grå vardag. Alla kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett hekto. Men jag går ju aldrig ner i vikt. Spelar  ingen roll om jag tränar och äter mindre. Hjälper inte iallafall.   
jag vill inte banta, Jag villl hacka bort allt fett från låren, magen, överarmarna, ansiktet. Lägga i ett paket och sända till nordpolen.

Så känner jag just nu. Så känner många just nu, Så känner varenda tonårstjej. Det är för jävla orättvist att vi ska behöva känna så. Att vi ska behöva se ut såhär:
 för att var nöjda om ens det. För det verkar inte spela ngn roll om man så väger tjugo kilos undervikt. Inte är man nöjd ändå

Men ja jag vill gå ner i vikt. Jag hade inte haft ngt emot storlek 34 högst 36. Varför? Varför vill jag det? När jag ser vad som händer. Varför vill jag vara ett benrangel. Vad i denna förvridna värld fick mig att känna så ?


Kommentarer
Postat av: Freja

Du är fin som du är och ingen mår bättre av att vara smalare! krya på dig btw, och btw btw.. ( kan man öhm.. skriva så ens? ) du känner inte för att göra lite sneaky commercial för min myspace?

2009-11-12 @ 17:55:31
Postat av: Candy

Alla i storlek 34 och 36 är å andra sidan inte benrangel... men annars, annars förstår jag dig. Som ung är det vanligt att vara missnöjd med sig själv. Även vuxna är ju missnöjda. Och idealen bara vräker över oss, inte bara från medias håll utan också från våra vänner och familjer. Man får varken vara för tjock eller för smal. Man ska vara så jävla lagom hela tiden. Det äcklar mig att vi har så lite respekt för människors olika kroppar!

2009-11-13 @ 06:27:41
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: r.

Sv; Åh, kul att kunna hjälpa någon ;) Alltså. Jag kan ju bara tala för bild nu, och hur vi har det på våran skola ..det är ju olika beroende på vem man har som lärare och så. Men man måste inte alls ha någon förkunskap. Man är ju där för att lära sig :)

Jag tycker att bild är skitbra! Men det beror nog dels på att jag hamnat med världens bästa klass. Men det är en väldigt bra linje tycker jag. Man läser dessutom alla ämnen för att kunna plugga vidare på högskola. Så det är ju också en fördel. Jag kan ju inte bestämma vad du ska göra. Men jag tror nog att bild/ (musik?) skulle passa dig :) Good luck!

2009-11-13 @ 16:05:37
URL: http://frokensvenson.blogg.se/
Postat av: r.

Och jag kan nog även tillägga att man inte behöver någon större förkunskap på musik heller.

2009-11-13 @ 16:07:58
URL: http://frokensvenson.blogg.se/
Postat av: juliabjers

lilla maja sötnos, du behöver fan inte gå ner i vikt, du är fin som du är ! det är bara nu i ungdomen som du känner såhär, om några år kommer du må bra av några extra kilon, att du inte svälte ihjäl dig, för de följderna är inte roliga tro mig. och jag skulle hellre ha några extra kilo än att vara smal som en pinne och typ inte kunna äta, för mat är det godaste som finns. och sluta bry dig om vad andra tycker om dig eller hur du ser ut, var nöjd med dig själv. så snälla Maja, bry dig inte om det, lev livet och skit i vad andra tycker. för du är verkligen perfekt, iaf i mina ögon !! :D <333

2009-11-13 @ 23:09:06
URL: http://juliabjers.blogg.se/
Postat av: Lineen - Fashion to use

blir så rörd när du skriver såhär. Tänker samma sak, vad i denna sjuka värld gör såhär, för alla får ta smällen mer eller mindre. Hoppas du inser snart tjejen att det gör inget om varken lår går ihop upptill, att du inte har en size 34. Så Maja gå inte och lägg dig hungrig . Bättre att behålla din personlighet och ditt jag istället för att pressa sig to the limit!

2009-11-16 @ 17:25:51
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: joanna

måste bara säga en sak, ta vara på ditt liv, du har ETT liv och du vill inte sitta och minnas ditt liv som "svält". eller? för ger du dig in på den vägen, är det supersvårt att ta klivet ut.. tro mig, jag vet! det värsta är att bilderna är super retuscherade och får oss ungdomar att vilja banta, till något onormalt smala. ät snälla och njut av ditt liv!

2009-11-19 @ 22:13:05
URL: http://nannas.devote.se
Postat av: Julia

Det fina med det här inlägget är att frågan du ställer dig inte är hur du ska gå ner i vikt utan vad det är i vår sjuka värld som får dig att vilja det.

2009-11-27 @ 19:13:29
URL: http://tjett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0