Dagens I-lands problem?

Idag har jag städat min garderob. När det var färdigt insåg jag förtvivlat att jag har hur mycket kläder som helst. MYCKET! Och endå vill jag ha mer och vet aldrig vad jag ska ha på mig.
Jag tror det beror på att jag har så himla svårt att göra mig av med saker. Vissa klädesplagg har jag inte använt knappt. Vissa plagg är typ tre år gamla.
Min stil har ju förändrats så himla mycket bara den här sommaren så vissa kläder från i våras är inte alls jag.
Jag måste göra mig av med en del, men det är ju så svårt.
Jag får dåligt samvete när jag ser min garderob fast det finns dem som är ännu värre. Men tänk dom som knappt har några kläder alls. Och så jag som har för mycket.


Kolla här bara!



Här är det iallafall ganska prydligt



Bara för att allt jag inte använder är instuvat här


Suck. Är det någon annan som har svårt att göra sig av med saker och vad har ni för tips isåfall?

 


Kommentarer
Postat av: Angie

Åh, jag har samma problem. Jag har en garderob FYLLD med gamla kläder. De bara ligger där, för jag använder de inte i överhuvudtaget. OCh kläderna jag använder, de är knappt några alls! Men ändå förmår jag mig inte att göra av med dem. Tänker alltid "Men, jag kaaan ju faktiskt vilja ha på mig dem nån dag.."



Det är bara att sätta sig och nästan skälla på sig själv. "NEJ, nu MÅSTE jag göra av mig med denna, hej då min kära kofta!"

Sälj kläderna på bloggen, eller tradera. Kanske känns lite bättre då man får pengar på köpet av att göra av med det gamla, och då kan man ju köpa nytt av pengarna! :D

2009-09-20 @ 10:39:13
URL: http://indielica.blogg.se/
Postat av: Candy

Jag har inte svårt för att göra mig av med saker och därför har jag tyvärr inga konkreta tips att komma med. Men det verkar jobbigt att ha det så där i alla fall.



Ett tips som kanske skulle fungera är att i alla fall sälja/skänka bort det som kommer från typ H&M, Lindex, Top Shop? Sånt brukar ju vara relativt lätt att få tag på i efterhand om man skulle ångra sig, eftersom väldigt många personer har plagg från de kedjorna.

2009-09-20 @ 19:21:06
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0