Hola!

Jag är hemma från skolan idag. Kände mig inte så bra. Därför har jag tagit tag i min tvätthög med vintage/2 hand kläder. Jag fyndade en trevlig syntetisk ullväst med broderier iförrgår från 70 talet. Den skulle givetvis också tvättas och nu luktar det våt hund i hela badrummet. Det är den värsta delen med att köpa andra hands kläder. Man måste ofta tvätta för hand om de är lite "finare".
Det roligaste är att jag ofta är mer rädd om mina andra hands kläder än nya kläder. Andra hands kläderna finns ofta bara en av. Vanliga kläder känns mer som att det är massproducerat och inte lika värdefullt.
Men så köper jag iochförsig inga kläder från fina märken heller, så jag vet ju liksom inte känslan av att äga dyra kläder som kostar hela plånboken. Jag har aldrig känt den där brusande känslan av märken. Aldrig.
Jo kanske när jag som 12 åring fick mina första converseskor. De kostade 500 kr och jag tyckte det var så bortom fantasin att få skor för 500 kronor. Åh barns sätt att se på saker är så fin.
Jaja det var dagens tankar, nu ska jag plugga på hur man böjer spanska i imperfekt.

Que la vaya bien!


Jag.


Detroit Soul Sensation – Tears Of A Clown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0