Förtvivlade funderingar efter att ha gått in på för många modesidor


Det finns många som blir såhär och fortfarande tycker de är feta


Jag klagar hur ofta på hur tjock jag är. De som känner mig vet antagligen det vid det här laget.
Att jag vissa dagar kan upprepa en gång i minuten "Jag är tjock" (snälla säg att jag inte är det).
Jag fattar att det är irriterande. Precis som jag tycker det är väldigt irriterande när trådsmala tjejer klagar på att dem är tjocka. Liksom, vad tänker dom om mig då?
Men vet ni vad.
Det är inte vårat fel att vi tycker vi är tjocka.
Det är medias hets som unga tjejers hjärnor blir helt knäppa av. 
Att  när de  är 1.70 långa och väger 40 kilo så anser de sig fortfarande som tjocka.
Det är klart som fan när varenda jävla omslagsflicka är bystlös och rumplös och har revben som sticker fram. Våra hjärnor jämför ju oss med retucherade modeller.
Man ska ALDRIG vara nöjd med sig själv. Det är ett big NO, NO, NO i denna förvridna värld.
Jag ser ut som jag gör. Jag har lår, jag har mage. Jag har bröst. Jag har överarmar. Snälla kan jag få ha det då och vara nöjd?
Nej för jag tycker själv att jag är så förgrymmat fet och fläskig. Bara för att alla i media är ssååå smala. De har inte ens bröst. MEN de modellsmala tjejerna är ju inte heller nöjda. De som har små bröst vill ha större. Jag vill ha mindre. De som är jääättesmala vill ha mer kött på benen. De som är kurviga vill ha revben och nyckelben som sticker fram. De som befinner sig någonstans mittemellan är inte heller nöjda av en massa andledningar.
De finns även de som är riktigt, riktigt smala men media har hetsat dem så länge med rubriker som "nya kuren, bli smal snabbt" "hollywoods hemligheter till den perfekta kroppen" och "köp lättyoghurt från oss,0,1 procents fett (så du inte blir ännu fetare fetto)"
Så vi blir sjuka.
DET ÄR SÅ FÖRTVIVLAT FEL!


Kommentarer
Postat av: hanna

Ja, ohja :)

2009-09-20 @ 18:24:29
URL: http://farbrorfrans.blogg.se/
Postat av: Candy

Jag håller med dig i en hel del, om än inte allt. Och jag tycker att du uttrycker dig väldigt bra! Fast jag anser att det är ju inte bara medias fel. Ätstörningar, om vi ska ta det som exempel, beror på väldigt många andra orsaker. Däremot tror jag att en person som redan har äs göder den ännu mer med alla bilder på supersmala modeller och kändisar. Eller egentligen VET jag att det är så då jag har ätstörningar själv och pratat med folk som också är ätstörda, och upplever att det är på det sättet.



Sen är det klart att ingen går opåverkad av idealen. Ideal av alla de sorter finns ju runtomkring oss, inte bara i media. Det är svårt att vara helt icke-brydd, även fast man intalar sig själv att man inte ska bry sig. Att man vet bättre. Men vi vet inte bättre, för vi är bara människor. Däremot finns det de som påverkas mindre än andra. Beror väl på hur man uppfostrats och hur man mår, men det är hemskt att ideal ska få påverka människor som mår dåligt så mycket. De människorna behöver ju ÄNNU mer än friska människor- som behöver det mycket!- höra att de är vackra, bra människor som duger som de är.



Men vi är jättedåliga på att ge varandra komplimanger, att uppmärksamma människor. Och det värsta är nog att man inte får vara för mycket eller lite åt något håll. Det klagas så fort man är "för smal" och så fort man är "för tjock". Tjejer förväntas vara supersmala men ändå ha kurvor. Killar ska vara muskulösa, men inte ha jättemuskler ändå. Man får inte vara plattbröstad, men stora bröst är bara äckligt säger många. Och speciellt om de är fake! Jätteäckligt tycker folk, och tänker då inte på att de själva har hårförlängningar, lösnaglar, push up-bh och en body som slimmar magen. Snacket om vad killar vill ha återkommer gång på gång i tjejtidningar, som att det viktigaste är vad en kille vill ha och inte vad man själv tycker om och trivs med.



Jag tycker inte att något ideal är bättre än något annat. Det bästa vore om man kunde ha modeller, omslagstjejer, reklammänniskor osv. av alla hudfärger, tjocklekar, längder och utseenden. Men det är väl bara en våt dröm i dagens läge... =(



Nu blev det här typ ett inlägg som kommentar. Men jag kände för att skriva av mig vad jag anser om ämnet.

2009-09-20 @ 19:18:34
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: hanna

nej, var tyvärr inte där :(

2009-09-20 @ 21:03:28
URL: http://farbrorfrans.blogg.se/
Postat av: Thaina

usch ja. kan inte fatta att vår värld har blivit såhär. Men ville bara tillägga att Maja, jag tycker du är en väldigt bra tjej och du har en jättefin kropp! glöm aldrig det.

2009-09-21 @ 23:15:49
URL: http://thaina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0