Min sommar i stugan

Hejhej.

Jag är inne på andra veckan i sommarstugan nu och jag tänkte dela lite bilder med er.


Kvällste under 40-tals lampan i "salongen"


Jag gassade litgrann i solen läsandes av några gamla Vecko Revyn från 70-talets slut


Smultron + Timotej (ett namn som skulle passa mig) = perfekt
För mamma och jag tar små "smultronpromenader" då och då.
Vi tar antingen vägen till höger eller vägen till vänster och sedan plockar vi smultron längst vägkanten.



Vilket resulterar i frukostar som denna.
- Gillar du inte smultron unge?
- Jo men jag gillar inte smultron som bits.
- Men smultron bits väl inte?
- Vet inte men jag gillar inte smultron som bits!



Och så regnar det ibland förstås. Men det måste ju göra för blommorna blir jätteglada och då blir min mamma jätteglad och då blir jag jätteglad.




Men eftersom stugan ligger ganska högt och åskan slår ner i närheten ibland. Då händer det att strömmen försvinner och om man är hungrig får man laga middag i ett stormkök. Det ser aldrig gott ut i stormköksgrytor.


Och jag kan tala om att jag är osminkad varje dag (nästan) nu på semestern


Solnedgången.  Ett äventyr i sig.


Och så kan man ju äta frukost som ser ut såhär. Det finns nog inget som slår att äta kiwisar i små små tunnor.


Förjätmigej är min älsklingsblomma. Det känns som att det är en lagom tragisk historia bakom den.
På Engelska heter den forgetmenot. Bara en sån sak.

Kommentarer
Postat av: Thaina

vilka fina ögon du har my friend. du är så vacker utan spackel! =)kram

2010-03-25 @ 20:52:48
URL: http://www.thaina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0