pushing daisies



Hej!
Jag har sommarlov och avnjuter (med reservation för eventuella pissdagar då jag har ont någonstand, är uttråkad och ensam eller åskan slår ner eller liknande) dagarna i sommarstugan. Vi har ingen tv och ingen dator. Men varje söndag klockan 19.00 bär det av ner till mormor eftersom Pushing daisies är på tv. Jag älskar denna nya serie Alla karaktärerna är lagom konstiga och udda. Att dessutom Charlotte går runt i vida 50-tals klänningar dygnet runt är ngt jag gillar. Dessutom leder en berättarröst genom varje avsnitt vilket gör det hela till en sagovärld. Dessutom tror jag aldrig att en pojke har viljat röra vid en flickas kind lika mycket och lika omöjligt som Ned.
Miljöerna är fantastiska, sättet serien är gjord påminner mig om  "Amelie från montmartre" eller "Big Fish".
Kort och gott. Jag gillar verkligen den här serien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0